Dacă americanii de la Coca Cola și-au propus ca, în acest an, să intre pe piața laptelui din Statele Unite cu un lapte cu adaos de proteină, iată o mutare inversă, pe piața din România, din partea companiei Albalact.
Potrivit unui anunț, cel mai mare jucător din industria laptelui, controlat de Raul Ciurtin, a intrat pe segmentul sucurilor naturale „fără bule“ cu brandul Frupt, miza fiind o felie dintr-un consum de 150 mil. litri anual, o piaţă estimată la 500 mil. lei dominată de mărci internaţionale precum Santal (Lactalis), Cappy (Coca-Cola) sau Prigat (PepsiCo).
Frupt atacă însă o nişă din această piaţă, pe care au mai pariat şi antreprenori precum Daniel Guzu cu brandul Ana Are.
„Sucurile sunt ambalate în fabrica noastră (din localitatea Oiejdea – judeţul Alba – n. red.), folosind tehnologia de ambalare în bidoane de plastic cu mâner. Deocamdată suntem abia la început, dar ne dorim să asigurăm o distribuţie la nivel naţional“, au spus reprezentanţii Albalact, citați de Ziarul financiar.
Piaţa de băuturi non-alcoolice s-a ridicat la aproape 1,6 mld. litri anul trecut şi o valoare de 4,1 mld. lei. Datele includ sucurile carbonatate, necarbonatate, apa minerală carbogazoasă şi plată, categoria de ice tea şi băuturi energizante. Urăm succes companiei Albalact, odată cu intrarea în această zonă a afacerilor, dar nu înțelegem de ce produsul Frupt a fost așezat spre comercializare în raftul cu lapte de băut, după cum arată imaginea publicată de colegii de la Ziarul financiar.